Vánoce Zajímavosti

Jak funguje předvánoční marketingová masírka?

Christmas-marketing-Ideas-for-a-Christmas-campaign

Víte, čím se liší majitelé obchodů od obyčejných smrtelníků? Mají Vánoce dvakrát do roka. Nejprve jen obrazně, kdy v průběhu celého prosince vykazují zvýšené zisky, a až potom ty opravdové. A myslím, že si na rozdíl od nás, obě období užijí zhruba tak nastejno. 

Začíná to už od listopadu. Chvilku poté, co oslavíme výročí vzniku samostatné Československé republiky, se tu a tam pomalu objevují zmínky, že se blíží Vánoce a bylo by fajn jednou dárky nenechávat až na poslední chvíli. Pár dnů si pro sebe vyčlení sedmnáctý listopad, ale pak už se ten kolotoč rozjede naplno. 

Vánoce, Vánoce a Vánoce. Po připomenutí zvonění klíčků už přichází na řadu pouze příprava na zvonění zvonečku. A zdá se, že před tím není úniku. Cestou do práce nebo na pravidelném nákupu vidíte obrovské cedule, které lákají na speciální vánoční akce. Při brouzdání mezi regály se najednou začíná objevovat více a více surovin, z nichž lze upéct cukroví. I zdánlivě nevinná procházka městem pak skončí jako marketingový festival a vitríny se předhání v tom, která z nich upoutá vaši pozornost pompézněji. 

Všude kolem vás je pokaždé shluk lidí. Chcete se tomu vyhnout? Beze všeho, odjeďte na venkov, zůstaňte doma nebo volný čas využijte na výlety s rodinou, ale Vánocům neuniknete. Po návratu si totiž přečtete noviny, podíváte na televizi nebo zapnete počítač.  

V novinách se vedle aktuálních informací objevují křiklavé inzeráty, které vám oznamují, co, kdy a kde byste měli koupit, televizní stanice se mění na přehlídku komerčních šotů, z nichž zjistíte, jaké jsou nejvhodnější dárky pro každého člena rodiny a přihlášení do e-mailu rezultuje v desítky zpráv, obsahující klíčová slova „výprodej“, „sleva“ a „black Friday“. 

Takhle to vypadá celý prosinec až do Vánoc. A pak už pomalu začínají povánoční výprodeje a kampaně s doprodejem zbožím, které potrvají až do té doby, než přijde čas připomenout si blížící se svátek svatého Valentýna. 

Vánoce slaví každý z nás. A všichni si navzájem dáváme dárečky, což je pro obchodníky velmi lákavé. V tomto období jsme totiž nuceni kupovat věci, které nepotřebujeme a produkty, které bychom si v jiném ročním období asi nikdy nepořídili. Proto se nemůžeme divit té marketingové masírce, jež dokáže mnoho lidí silně ovlivnit. Obchodníci si tím vydělávají na živobytí a jen se chopili své šance si trošku přilepšit. Na nás už je, abychom tomu nepodlehli, protože nejen o Vánocích, ale i předvánočním čase platí, že jaké si to uděláme, takové to máme.

Mohlo by se Vám také líbit

Žádné komentáře

KOMENTUJ